Тема уроку.Підмет і присудок. Способи вираження підмета і присудка.
Тире між підметом і присудком
Мета уроку: повторити визначення підмета і присудка, способи враження
підмета і присудка; вивчити правила написання тире між підметом і присудком.
І. Уважно
перегляньте відеоурок.
1. Закінчити
речення (усно).
-Підмет – це …Присудок – це …
-Підмет за способом
вираження буває…
-Простий підмет – це…
-Складений підмет –
це…
-Присудок за
способом вираження буває…
-Простий присудок –
це…
-Складений присудок –
це…
2. Виконайте
вправу 70 (І) (письмово).
ІІ. Уважно перегляньте відеоурок.
1.Опрацюйте п.7-8
підручника.
2.Виконайте вправи 81(усно), 76, 84 (письмово).
Виконані завдання чекаю 19.10.2020 до 15.00.
21.10.2020
Тема уроку. Речення поширені та непоширені. Порядок слів у реченні.
Логічний наголос
Мета уроку: повторити відомості про
поширені та непоширені речення, засвоїти визначення «прямий» і «непрямий»
порядок слів у речення, «логічний наголос»; навчитися розрізняти речення з
прямим порядком слів та інверсією.
І. Уважно перегляньте навчальне відео.
ІІ. Опрацюйте п. 9 підручника на с. 44-45.
1. Дайте
відповіді на запитання (письмово).
- Які речення називається непоширеним?
- Яке речення називається поширеним?
- Яке із речень є поширеним: Першокласник іде до школи. Першокласник починає навчатися.
- Які ДВА типи порядку слів у реченні ви знаєте?
- Інверсія - це...
2. Виконайте
письмово завдання
Вправа 92 (запишітьлише речення з непрямим порядком
слів). Чому ви обрали саме ці речення? Підкресліть у них усі члени речення.
Вправа 95 (письмово, з поясненнями), 98 (І, ІІ).
Виконані завдання чекаю 21.10.2020 до 14.00
Квітень 2018 р.
Тема. Відокремлені члени речення (означення, прикладка, додаток, обставина). Розділові знаки при них
Опрацюйте п. 31,32, 33, 34. Перегляньте навчальне відео. Виконайте в робочих зошитах вправи 320, 336, 343. Виконайте також повний синтаксичний розбір 1 та 2 речень із впр. 343. Односкладні речення
31.01. - 09.02.2018 р.
Тема. Узагальнювальні слова в реченнях з
однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнюючих словах у реченнях з
однорідними членами
І. Повторіть правила,
дайте відповіді на запитання (усно):
- Які члени речення називаються
однорідними?
- Які члени речення можуть бути
однорідними?
- Тип зв’язку між однорідними
членами речення? (сполучниковий, безсполуч-никовий і змішаний).
- Між однорідними членами речення бувають відношення...
(єднальні, протис-тавні, розділові).
ІІ. Поставте
розділові знаки в реченні.
А цій землі нічого не
забракло
Ні рік ні моря
ні озер, ні трав.
Л. Костенко
Важко? Не знаєш, чи
правильно поставив розділові знаки? Тоді прочитай правила в підручнику на с.
115.
Висновок:
Узагальнювальні слова – це слова, що виражають загальні поняття або є родовими щодо тих
понять, які названі однорідними членами. Отже, слова, записані курсивом, і є
узагальнювальними.
5. А маки процвітають і білим і сивим і червоним
квітом повно.
6. Маленького кучерявого хлопця ніхто не пізнав
би нині.
Висновок: - Чи є в
даних реченнях узагальнювальні слова?
(Правильно, їх немає).
VI. Подумай, а в даних реченнях є узагальнювальні слова? 1.Течуть до нас здалека
ріки: Дніпро і лагідна Десна. ∆: О і О,
О і О 2.Жито, пшениця й овес
- усе разом поспіло. О, О й О - ∆ 3.Всяке птаство, як-от: деркачів, перепілок, куликів,
курочок - можна було викосити косою в траві або впіймати. ∆, як-от: О,О,О.
(Так, є. Вони виділені в
реченнях. Однорідні члени речення можуть супроводжуватися узагальнюючими словами. Ці слова виражають загальні поняття чи є родовими
стосовно тих понять, які названі однорідними членами.Узагальнюючі слова можуть стояти перед однорідними
членами речення або після них і завжди є тими ж членами речення, що й однорідні
члени речення, які вони узагальнюють).
-Якими членами речення є однорідні члени та узагальнюючі слова?
4.Запиши в зошит речення, постав розділові знаки.
1.У городі і в саду ясніли свіжі осінні квітки
різнобарвні айстри палка красоля гвоздики
гарячий, як кров, королів цвіт.
2.І трави і
води і гори і квіти
і Седнів зелений і білий лелека нам сонечко ніс.
3. Кущова
рослина порічки агрус
розпросторилася розширилася мішаючись
глухою і жалкою кропивою.
4.Чарівний світ пливе переді мною сині води білі піски хати на високих берегах.
5.Луки гори пишні сади
усе зелене й принишкле.
5.Виконай синтаксичний розбір першого та останнього
речень.
6.Спиши речення, вставляючи розділові знаки.
На всьому просторі запорізьких степів водилася сила
звірини й птахів. Тут були такі звірі вовки лисиці дикі кішки олені лані лосі
дикі кабани ведмеді зайці бобри куниці. Птахи водилися такі лебеді гуси качки
дрохви стрепети лелеки журавлі тетеруки куріпки жайворонки. Білуга севрюга
стерлядь соми корони судаки окуні щуки карасі ця риба кишіла в річках озерах та
лиманах козацьких вольностей. У степах водилися комахи як-от бджоли цвіркуни
мурахи таргани павуки. З плазунів відомі гадюки вужі жовтобрюхи тощо.
Адміністратор блогу видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиАдміністратор блогу видалив цей коментар.
Видалити